Specifikation!

Jag skriver detta på svenska för en gångs skull för det verkar
som att antingen så förstår inte vissa personer Engelska.
Eller så läser dom inte ordentligt vad jag skriver.

Jag har blivit informerad om att vissa personer (som jag kan
gissa vilka det är) har berättat för en annan bloggare som
jag respekterar till det fullaste.
Att jag har plagierat hela dennes blogg och idéer samt projekt.

Jag visste att folk skulle börja göra detta när jag väl berättade
att Gatutalang hade satt mig som hans "Manager".
Men där här ni nyckel ordet, det var HAN som bad MIG.

Och jag förstår att folk kan tro att dett är något nytt som jag är ny inom
och att jag endast gick med på det för att min bloggar kollega gör det.
Men jag var i Event och Artist branschen långt innan jag ens var en
HipHop Bloggare.

Men då dedikerade jag mig endast till den latinska musik industrin
så det kan vara därför ni som inte känner mig tror att jag är
en helt ny karaktär inom detta.
Men Gatutalang känner mig personligen och han visste att jag gjorde
detta och därför bad han mig att göra det.

Men en manager tar provision av sina klienter, jag gör inte det.

Jag får betalt genom att vara Gatutalangs + en annan artist som kallas
för ENC´s DJ.
Med andra ord så är jag SUBORDINÄR till dom.

Sedan så kan jag anta detta med att folk tror det var min idé att Gatutalang
ska släppa sin mixtape dom närmaste månaderna.
Likadant som min kollegas artist har lovat att släppa sin mixtape.

Gatutalang hade sin mixtape planerat långt innan han ens kände mig så
detta har ännu än gång inget med mig att göra.

Musik Video?
Ja dett gör JAG gratis ÅT Gatutalang just för att JAG KAN DET och för att
alla artister gör förr eller senare en musik video.
att göra en musik video är inget nytt så jag kan omöjligtvis ha plagierat
den idén.

Jag har även begäran från två andra artister att göra musik videos åt dom.
Plagierar dom också eller?

Och nu ska jag berätta en liten grej som är från mitt liv som DJ.
ENC som jag är DJ åt har blivit signad och har bett mig åka med honom på
hans turné i vissa E.U länder och då tyckte jag att det var ett perfekt
läge att fullfölja ett projekt som jag planerade för FEM ÅR SEDAN!
Att göra en dokumentär om Graffiti´n.

Jag kände inte ens min kollega vid den tiden och detta kan då omöjligtvis
ha varit plagierat.
Med andra ord. Det jag gör är inget som ingen annan inte redan har gjort.
Men bara för att en annan person som folk relaterar mig med bara för att
jag hjälpt denna person att göra en reportage gör något liknande.
Så betyder det inte att jag att jag härmar den personen.

Jag har redan informerat att allt som har med Gatutalang att göra som
min Klient kommer att komma upp i en annan "VLOG" inte blogg.

Ni får gjärna fortsätta med era opinioner, därför älskar jag det här så
kallade fria landet.
Men vill ni ha riktiga svar så fråga mig så att ni får konkreta tankar och
inte halv sanna spekulationer.

Kommentarer
Postat av: ayo

ayo

2010-05-31 @ 21:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0